Przejdź do treści

Nasza historia

2016
Projekt do Budżetu Partycypacyjnego “Bałuckiego- ulica dla mieszkańców, czyli pierwszy podwórzec miejski w Warszawie” zakładający wprowadzenie strefy zamieszkania i odwrócenie kierunku na ul. Bałuckiego- niewybrany w głosowaniu https://bo.um.warszawa.pl/projekt/1850?user=

listopad 2016 r.
Złożenie wniosku w ramach inicjatywy lokalnej o odwrócenie ruchu na ul. Bałuckiego poparty ponad 80 podpisami mieszkańców. Wniosek rozpatrzony negatywnie ze względu na konieczność przeprowadzenia analizy ruchu.

styczeń 2017 r.
Spotkanie z Burmistrzem Dzielnicy Mokotów panem Bogdanem Olesińskim, na którym pojawiła się propozycja zmiany pierwszeństwa na skrzyżowaniu Bałuckiego/Olkuska jako środek zaradczy.

kwiecień 2017 r. 
Spotkanie z Radnym Dzielnicy Mokotów Markiem Rojszykiem. Radny złożył w naszej sprawie interpelację do Burmistrza Dzielnicy o podjęcie działań zmierzających do rozwiązania problemu korków w okolicy. Burmistrz odmówił przeprowadzenie analizy ruchu ze względu na ograniczenia budżetowe.

https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/974C1C69-7DF9-4DA2-BDBC-5F2533D2E3D8,frameless.htm
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/B919212D-D756-4452-9385-72197F1891AC,frameless.htm

czerwiec 2017 r.
Projekt do Budżetu Partycypacyjnego “Szlak spacerowy na Mokotowie bez spalin – mech zjadający smog”  zakładający m.in. odwrócenie kierunku ruchu na Bałuckiego. Zweryfikowany negatywnie ze względu na konieczność wykonania badań i analizy ruchu.
https://bo.um.warszawa.pl/projekt/9027?user=

październik 2017 r.
Burmistrz Dzielnicy Mokotów oraz Naczelnik Wydziału Inwestycji i Infrastruktury potwierdzają, że środki na przeprowadzenie analizy są zabezpieczone.  

kwiecień 2018 r.
Burmistrz Dzielnicy Mokotów p. Bogdan Olesiński przesuwa środki zarezerwowane na analizę ruchu na analizę rozwoju ruchu rowerowego na Starym Mokotowie. 

maj 2018 r.
Na wniosek mieszkańców na Sesji Rady Dzielnicy Burmistrz przywraca obiecaną wcześniej kwotę na przeprowadzenie analizy ruchu. 

czerwiec 2018 r. 
Ogłoszenie przetargu na przeprowadzenie analizy. Zgłasza się tylko jeden oferent proponujący kwotę niemal 3 krotnie większą niż założony budżet. Kwota zaoferowana nie odbiega od cen rynkowych. 

wrzesień 2018 r. 
Decyzja o braku wyboru wykonawcy ze względu na przekroczenie budżetu
https://www.facebook.com/stopkorki/posts/280131625937688

październik 2018 r.
Obietnica Burmistrza Dzielnicy p. Bogdana Olesińskiego o przyznaniu dodatkowych środków na przeprowadzenie analizy 

październik 2018 r.
Artykuł w Stołecznej “Jadą tranzytem z biurowego Służewca przez wąskie ulice. Mieszkańcy protestują.” https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,24061991,jada-tranzytem-z-biurowego-sluzewca-przez-waskie-ulice-mieszkancy.html

październik 2018 r.
Rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę analizy ruchu – wygrywa firma WYG Internacional

listopad 2018 r.
Badanie natężenia ruchu i analiza ruchu przygotowania przez firmę WYG Internacional

styczeń 2019 r. 
Publikacja raportu z analizy
http://bit.ly/2JroLEk

Najważniejsze wnioski i komentarze:

PROBLEM: „Największe problemy występowały na Puławskiej – Racławickiej – Dolnej – Olkuskiej, na wlotach ul. Olkuskiej oraz Puławskiej – od strony północnej i południowej. Na ul. Olkuskiej kolejka pojazdów była na tyle duża, że przenosiła się na pobliskie ulice prowadzące do niej, tj. ul. Bałuckiego i dalej do Racławickiej oraz do ul. Ursynowskiej.” To wiemy i obserwujemy.

„(…) przyczyną występowania wzmożonego ruchu i dużych kolejek wzdłuż ul. Olkuskiej, Racławickiej, Bałuckiego i Ursynowskiej w szczycie popołudniowym jest chęć skrócenia drogi przez kierowców podróżujących z rejonów na zachód od analizowanego obszaru miasta, chcących przedostać się na ul. Dolną”. To wiemy i obserwujemy.

„Źródłem wskazanych wyżej problemów jest zespół skrzyżowań ul. Puławskiej z ul. Dolną, w szczególności trzy krytyczne relacje: skręty w lewo i w prawo z ul. Puławskiej w ul. Dolną oraz wlot ul. Olkuskiej (głównie relacja na wprost w ul. Dolną, stanowiąca ok. 80% ruchu na wlocie).” To obserwujemy choć 80% udział aut wjeżdżających w Dolną z Olkuskiej pokazuje skalę problemu.

ROZWIĄZANIE:

Dla przypomnienia:

WARIANT 1: odwrócenie ruchu na Bałuckiego oraz przedłużenie jednokierunkowej ulicy Racławickiej do ul.Tenisowej

WARIANT 2: odwrócenie ruchu na Bałuckiego

WNIOSKI po zmianie organizacji ruchu wg. raportu:

Wariant 1

zalety:

-zmniejszenie natężenia ruchu na ul.Bałuckiego, Racławickiej, Ursynowskiej

-poprawa warunków ruchu na wlocie ul.Olkuskiej na skrzyżowaniu z ul. Puławską

wady:

pogorszenie warunków ruchu w szczycie popołudniowym na ul.Odyńca, ul. Odolańskiej i ul. Puławskiej od południa

-pogorszenie dojazdów do posesji przy ul.Bałuckiego, Olkuskiej, oraz wyjazdów z ul. Ursynowskiej, Bałuckiego, Tenisowej i Dożynkowej

-wzrost czasu przejazdu pojazdów wjeżdżających w ul. Dolną od ul. Puławskiej od północy (o 4 min.), Odyńca (5 min.) i Puławskiej od południa (o 14 min.)

Wariant 2

zalety:

-zmniejszenie natężenia ruchu na ul. Bałuckiego i Ursynowskiej

-poprawa dojazdu do posesji przy ul.Bałuckiego i Ursynowskiej

wady:

-pogorszenie warunków ruchu w szczycie popołudniowym na ul.Odyńca, ul.Puławska do str. południowej, ul.Racławickiej

-pogorszenie warunków wyjazdu z posesji przy ul.Bałuckiego i Ursynowskiej

-wzrost czasu przejazdu pojazdów wjeżdżających w ul. Dolną od ul.Puławskiej od str. południowej (o18 min.) od Odyńca (10 min.).

marzec 2019 r.
Wniosek na Sesji Rady Dzielnicy do Burmistrza o wprowadzenie rozwiązania eliminującego ruch ponadlokalny w wariancie 1 lub wariancie 2. 

Negatywna odpowiedź Biura Polityki Mobilności i Transportu odnośnie wprowadzenia postulowanych zmian (ani odwrócenie ruchu na Bałuckiego ani odwrócenie na Bałuckiego i przedłużenie jednokierunkowej ul. Racławickiej)
https://www.facebook.com/stopkorki/posts/353499398600910

kwiecień 2019 r.
Negatywna odpowiedź Burmistrza Rafała Miastowskiego odnośnie propozycji zmian organizacji ruchu (odwrócenie ruchu na Bałuckiego lub odwrócenie ruchu na Bałuckiego i przedłużenie jednokierunkowego na ul. Racławickiej)
https://www.facebook.com/stopkorki/posts/358556821428501

24 maja 2019 r.
Protest mieszkańców na rogu Bałuckiego i Ursynowskiej 

Artykuł w Gazecie Wyborczej” Korek z Mordoru trafia w wąską uliczkę na osiedlu. “Najgorszy jest smród spalin. Nie da się otworzyć okien”.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,24824804,korek-z-mordoru-biegnie-pod-ich-oknami-najgorszy-jest-smrod.html

maj 2019 r.
Petycja do Burmistrza Dzielnicy Mokotów złożona na Sesji Rady Dzielnicy o wprowadzenie organizacji ruchu eliminującej ruch tranzytowy przez kwartał.

wrzesień 2019 r.
Negatywna odpowiedź Burmistrza Dzielnicy p. Rafała Miastowskiego odnośnie wprowadzenia zmiany organizacji ruchu eliminującej ruch ponadlokalny. 
https://www.facebook.com/stopkorki/posts/442024096415106

wrzesień 2019 r.
Projekt do Budżetu Obywatelskiego “Mokotowskie strefy dla mieszkańców”, wprowadzający strefy zamieszkania w wybranych kwartałach Górnego Mokotowa. Zweryfikowany negatywnie ze względu na czas realizacji wykraczający poza jeden rok. 
https://bo.um.warszawa.pl/projekt/18483?user=

listopad 2019 r.
Wniosek na Sesji Rady Dzielnicy w imieniu grupy mieszkańców #StrefaMieszkańców  o stworzenie stref zamieszkania na lokalnych ulicach Mokotowa.

luty 2020 r.
Prezentacja idei #strefamieszkańców dla Radnych Warszawy m.in. p. Iwony Wujastyk, p. Agnieszki Jaczewskiej -Golińskiej, p. Mariusza Frankowskiego, p. Pawła Sawickiego, p. Marka Szolca  na Komisji Infrastruktury i Inwestycji oraz Dyrektora Biura Polityki Mobilności i Transportu p. Waldemara Laska, która została przyjęta za aprobatą. 
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1124232091252933

marzec 2020r.
Artykuł w Gazecie Wyborcze “Mokotów jak Barcelona: skwery na środku skrzyżowań i strefa obniżonej prędkości “tempo 20”. Radni przyklaskują zmianom”
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,25760958,mokotow-jak-barcelona-skwery-na-srodku-skrzyzowan-i-strefa.html

Spotkanie z Wiceprzewodniczącym Rady Warszawy p. Sławomirem Potapowiczem.
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1134476343561841

czerwiec 2020 r.
Spotkanie z Dyrektorem Biura Polityki Mobilności i Transportu p. Waldemarem Laskiem.
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1211933292482812

lipiec 2020 r.
Spotkanie z Burmistrzem Dzielnicy Mokotów p. Rafałem Miastowskim, Wiceburmistrzem p. Ozimkiem oraz p. Skolimowskim, którzy określili postulat wprowadzenia stref zamieszkania na lokalnych ulicach w wybranych kwartałach jako: nieinteresujący, niezasadny, niemożliwy do zrealizowania.
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1253709204971887

lipiec 2020 r.
Interpelacja Radnej Warszawy p. Agaty Diduszko-Zyglewskiej ws. wprowadzenia stref zamieszkania na lokalnych ulicach w wybranych kwartałach Mokotowa.
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/C3EF7589-C414-4068-9BF5-7BE4F1776AF5,frameless.htm

sierpień 2020 r.
Artykuł w Gazecie Wyborczej “Mokotów to nie Barcelona, piesi nie wyjdą na ulice. Witajcie w królestwie samochodów”.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,26202126,mokotow-to-nie-barcelona-i-piesi-nie-wyjda-na-srodek-malych.html

Spacer z Wiceprzewodniczącym Rady Dzielnicy panem Sławomirem Potapowiczem.
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1264897393853068

wrzesień 2020 r.
Przejazd rowerowy z Wiceprzewodniczącym Rady Warszawy p. Sławomirem Potapowiczem oraz radnym warszawskim p. Pawłem Sawickim.
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1296531230689684

Informacja o tym, że do Burmistrza Dzielnicy Mokotów wpłynęły 82 głosy poparcia dla wprowadzenia stref zamieszkania i 3 głosy sprzeciwu. 
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1290042408005233

Spotkanie z Prezydentem Robertem Soszyńskim.
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1284571108552363

październik 2020 r.
Spotkanie online z Dyrektorem ZDM p. Tomasem Dombim, Naczelnikiem Wydziału Zrównoważonego Transportu p. Arturem Tonderą-Bliźińskim, naczelnikiem Wydziału Komunikacji p. Mikołaj Pieńkosem i odpowiedzialną za program Szkoła na 6 p. Agnieszką Rogalą. 

grudzień 2020 r.
Interpelacja Radnej Dzielnicy Mokotów Melanii Łuczak ws. braku odpowiedzi na wniosek z listopada 2019 r. o wprowadzenie stref zamieszkania na lokalnych ulicach w wybranych kwartałach na Mokotowie. Z odpowiedzi z 18 grudnia 2020 r. wynika, że ma się odbyć spotkanie online Komisji Gospodarki Komunalnej, Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska ws. wprowadzenia stref zamieszkania. Do dziś Komisja się nie zebrała. 
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/2D9950A6-C2D2-4046-9BE3-40263A871EEF,frameless.htm

styczeń 2021 r.
Zapowiedź zwołania Komisji Gospodarki Komunalnej, Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska ws. wniosku złożonego w listopadzie 2019 r. o wprowadzenie stref zamieszkania na ulicach lokalnych w wybranych kwartałach Mokotowa.
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1396258040717002

luty 2021 r.
Pozytywna odpowiedź  Biura Polityki Mobilności i Transportu ws. wprowadzenia stref zamieszkania ale z koniecznością zrównania poziomu chodnika i jezdni.
https://www.facebook.com/strefamieszkancow/posts/1408625272813612

maj 2021 r. 
Po 1,5 roku od złożenia wniosku na Sesji Rady Dzielnicy temat wprowadzenia stref zamieszkania rozpatrzony zostaje przez dzielnicową Komisję Gospodarki Komunalnej, Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska.